Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://pakosc.budzetyjst.pl.

  • Data publikacji:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna - wymogi ustawy są spełnione z pewnymi nielicznymi wyjątkami z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

  • Data sporządzenia: 2019-12-30
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sylwia Rygielska
  • E-mail: [email protected]
  • Numer telefonu: 525666087

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:

  • Schody wejściowe od strony ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, drzwi wejściowe od ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, wej­ście od ulicy Bar­ciń­skiej nie jest oznaczone kontrastowo, znaj­duje się na poziomie gruntu umoż­liwiając dostęp dla osób z nie­peł­nospraw­no­ścią ruchową gdzie można skorzystać ze schodołazu gąsięnicowego, przy pomocy którego mogą dostać się do głów­nego holu osoby poruszające się na wózku inwalidz­kim o łącz­nej wadze do 120 kg


Dostosowanie korytarzy:

  • W budynku brakuje oznaczeń numeru piętra na poszczególnych kondygnacjach. Dla osób z nie­peł­nospraw­no­ścią ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głów­nym oraz wej­ście na poziomie gruntu od ul. Barciń­skiej. Toa­leta dla osób nie­peł­nospraw­nych znaj­duje się na par­terze, na poziomie holu głównego


Dostosowanie schodów:

  • Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo


Dostosowanie wind:

  • w budynku nie ma windy


Dostosowanie pochylni:

  • w budynku nie ma pochylni


Dostęp­ność pochylni:

  • w budynku nie ma pochylni


Dostęp­ność pętli indukcyjnych:

  • 1 szt.


Dostosowanie par­kin­gów:

  • par­king Urzędu od ul. Bar­ciń­skiej posiada wyznaczone miej­sce par­kin­gowe do osób z niepełnosprawnością, ist­nieje moż­liwość wykorzystania samo­chodu 9 osobowego przy­stosowanego do prze­wozu osób nie­peł­nospraw­nych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim


Prawo wstępu z psem asystującym:

  • do budynku i wszyst­kich jego pomiesz­czeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem


Dostęp­ność tłumacza migowego:

  • Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co naj­mniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kon­tak­tując się z Koor­dynatorem ds. dostęp­no­ści na adres e-​mail: [email protected] lub telefonicz­nie 525665024

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.