Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://pakosc.budzetyjst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna - wymogi ustawy są spełnione z pewnymi nielicznymi wyjątkami z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data sporządzenia: 2019-12-30
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sylwia Rygielska
- E-mail: [email protected]
- Numer telefonu: 525666087
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
- Schody wejściowe od strony ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, drzwi wejściowe od ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, wejście od ulicy Barcińskiej nie jest oznaczone kontrastowo, znajduje się na poziomie gruntu umożliwiając dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową gdzie można skorzystać ze schodołazu gąsięnicowego, przy pomocy którego mogą dostać się do głównego holu osoby poruszające się na wózku inwalidzkim o łącznej wadze do 120 kg
Dostosowanie korytarzy:
- W budynku brakuje oznaczeń numeru piętra na poszczególnych kondygnacjach. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głównym oraz wejście na poziomie gruntu od ul. Barcińskiej. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na poziomie holu głównego
Dostosowanie schodów:
- Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo
Dostosowanie wind:
- w budynku nie ma windy
Dostosowanie pochylni:
- w budynku nie ma pochylni
Dostępność pochylni:
- w budynku nie ma pochylni
Dostępność pętli indukcyjnych:
- 1 szt.
Dostosowanie parkingów:
- parking Urzędu od ul. Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe do osób z niepełnosprawnością, istnieje możliwość wykorzystania samochodu 9 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim
Prawo wstępu z psem asystującym:
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Dostępność tłumacza migowego:
- Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Koordynatorem ds. dostępności na adres e-mail: [email protected] lub telefonicznie 525665024
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.