Przejdź bezpośrednio do treści

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pakosc.budzetyjst.pl.

  • Data publikacji:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Lewandowska — mejlowo um@pakosc.pl lub telefonicznie 525665024.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do do kierownictwa naszego urzędu:

  • Burmistrz Pakości
  • Adres: 88-170 Pakość, ul. Rynek 4
  • um@pakosc.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków:



  • Urząd Miejski w Pakości posiada plan ewakuacji oraz plan ochrony Urzędu. W budynku Urzędu znajdują się znaki ewakuacyjne pełniące funkcję informowania i kierowania osób znajdujących się w budynku o kierunku najbliższego wyjścia ewakuacyjnego. Budynek posiada dwa wejścia. Wejściem głównym nie można dostać się do budynku bezpośrednio z poziomu terenu, wejście wyłącznie po schodach. Boczne wejście czyli od ulicy Barcińskiej znajduje się na poziomie gruntu umożliwiając dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ale tylko i wyłącznie na pierwszy hol, gdzie są obsługiwani przez pracowników Urzędu. W 2022 roku Urząd Miejski zakupił schodołaz gąsienicowy, umożliwiający wniesienie osób z niepełnosprawnością ruchową na główny korytarz Urzędu. Parking od ulicy Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.


Dostosowanie korytarzy:



  • W budynku są oznaczenia numeru piętra na drzwiach poszczególnych kondygnacji. Dla osób z nie­peł­nospraw­no­ścią ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głów­nym oraz wej­ście na poziomie gruntu od ul. Barciń­skiej. Toa­leta dla osób nie­peł­nospraw­nych znaj­duje się na par­terze, na poziomie holu głównego.


Dostosowanie schodów:



  • Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo


Dostosowanie wind:



  • w budynku nie ma windy


Dostosowanie pochylni:



  • w budynku nie ma pochylni


Dostęp­ność pochylni:



  • w budynku nie ma pochylni


Dostęp­ność pętli indukcyjnych:



  • 1 szt.


Dostosowanie par­kin­gów:



  • par­king Urzędu od ul. Bar­ciń­skiej posiada wyznaczone miej­sce par­kin­gowe do osób z niepełnosprawnością, ist­nieje moż­liwość wykorzystania samo­chodu 9 osobowego przy­stosowanego do prze­wozu osób nie­peł­nospraw­nych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim


Prawo wstępu z psem asystującym:



  • do budynku i wszyst­kich jego pomiesz­czeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem


Dostęp­ność tłumacza migowego:



  • Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co naj­mniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kon­tak­tując się z Koor­dynatorem ds. dostęp­no­ści na adres e-​mail: um@pakosc.pl lub telefonicz­nie 525665024

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W biurze podawczym Urzędu znajdującym się w holu głównym na parterze dowiesz się:


  • jak załatwić sprawę
  • otrzymasz wzory dokumentów
  • złożysz potrzebne dokumenty
  • możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów
  • osoby z niepełnosprawnościami mogą poprosić o spotkanie z urzędnikiem na parterze budynku