Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pakosc.budzetyjst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Lewandowska — mejlowo um@pakosc.pl lub telefonicznie 525665024.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do do kierownictwa naszego urzędu:
- Burmistrz Pakości
- Adres: 88-170 Pakość, ul. Rynek 4
- um@pakosc.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
- Urząd Miejski w Pakości posiada plan ewakuacji oraz plan ochrony Urzędu. W budynku Urzędu znajdują się znaki ewakuacyjne pełniące funkcję informowania i kierowania osób znajdujących się w budynku o kierunku najbliższego wyjścia ewakuacyjnego. Budynek posiada dwa wejścia. Wejściem głównym nie można dostać się do budynku bezpośrednio z poziomu terenu, wejście wyłącznie po schodach. Boczne wejście czyli od ulicy Barcińskiej znajduje się na poziomie gruntu umożliwiając dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ale tylko i wyłącznie na pierwszy hol, gdzie są obsługiwani przez pracowników Urzędu. W 2022 roku Urząd Miejski zakupił schodołaz gąsienicowy, umożliwiający wniesienie osób z niepełnosprawnością ruchową na główny korytarz Urzędu. Parking od ulicy Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Dostosowanie korytarzy:
- W budynku są oznaczenia numeru piętra na drzwiach poszczególnych kondygnacji. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głównym oraz wejście na poziomie gruntu od ul. Barcińskiej. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na poziomie holu głównego.
Dostosowanie schodów:
- Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo
Dostosowanie wind:
- w budynku nie ma windy
Dostosowanie pochylni:
- w budynku nie ma pochylni
Dostępność pochylni:
- w budynku nie ma pochylni
Dostępność pętli indukcyjnych:
- 1 szt.
Dostosowanie parkingów:
- parking Urzędu od ul. Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe do osób z niepełnosprawnością, istnieje możliwość wykorzystania samochodu 9 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim
Prawo wstępu z psem asystującym:
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Dostępność tłumacza migowego:
- Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Koordynatorem ds. dostępności na adres e-mail: um@pakosc.pl lub telefonicznie 525665024
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W biurze podawczym Urzędu znajdującym się w holu głównym na parterze dowiesz się:
- jak załatwić sprawę
- otrzymasz wzory dokumentów
- złożysz potrzebne dokumenty
- możesz poprosić o pomoc w przygotowaniu dokumentów
- osoby z niepełnosprawnościami mogą poprosić o spotkanie z urzędnikiem na parterze budynku